DESMI lancerer nyt corporate brand i samarbejde med CBC
Den globale pumpeleverandør DESMI A/S lancerer et nyt og styrket corporate brand som del af en ambitiøs vækststrategi. Lanceringen markerer et væsentligt skridt i udviklingen i virksomhedens 190 år lange historie og underbygger visionen om en endnu stærkere positionering på internationale markeder.
Brandudvikling med fokus den overordnede værdi
”Det er ingen hemmelighed, at vi er en del af en relativt konservativ industri, hvor det tekniske ofte er i højsædet. Det er der intet galt i, men hos DESMI ønsker vi at fortælle en større historie. En fortælling om, hvordan det vi leverer, er essentielt for, at verden omkring os overhovedet kan fungere,” siger Humphrey Lau, Group CEO hos DESMI.
Efter at have introduceret en ny strategi og go-to-market plan med ønske om at accelerere væksten har DESMI revideret sin virksomhedsstruktur med fokus på nye markedssegmenter. Det var derfor tid til at opdatere brandet for at understøtte den nye retning og virksomhedens vækstambitioner. Brandudviklingen afspejler DESMI’s klare fokus på at skabe værdi for kunderne og styrker samtidig virksomhedens bæredygtige og progressive profil.
Nyt brand bygger på næsten 200 års historie
Med næsten to århundreders erfaring har DESMI altid leveret gennemtænkte og relevante løsninger, når det gælder udvikling og optimering af kritiske flowprocesser. I dag står virksomheden over for nye globale udfordringer som klimaændringer, skiftende markedsdynamikker og geopolitiske begivenheder. DESMI’s nye brand er skabt for at imødekomme disse udfordringer og samtidig vise, hvordan virksomhedens løsninger gør en reel forskel for både kunder og samfundet som helhed.
Fokus på at skabe værdi for både kunder og medarbejdere
DESMI’s nye corporate brand sætter fokus på, hvordan virksomhedens løsninger ikke kun leverer på tekniske specifikationer, men også bidrager til at løse kundernes konkrete udfordringer. Brandet er bygget op omkring værdier som pålidelighed, effektivitet og bæredygtig ydeevne, og det understreger virksomhedens engagement i at skabe langsigtede løsninger, der understøtter kundernes vækst.
”Det var vigtigt for os, at vores nye brand ikke kun skulle ses som et kommunikationsredskab over for vores eksterne stakeholders. Tværtimod ønskede vi at skabe et brand, der også internt kunne vise, hvorfor man kan være stolt over at arbejde hos DESMI. Vores medarbejdere bidrager positivt til samfundet og verdens grønne omstilling hver evig eneste dag, og vores nye brand er med til at fremhæve netop det,” udtaler Karina Poulsen, Senior Manager, Global Marketing hos DESMI.
Make Life Flow – et budskab med global relevans
Det nye corporate brand er bygget op omkring taglinen ‘Make Life Flow’, som understreger DESMI’s rolle som en vigtig spiller i forhold til at holde verdens industrier og processer kørende. Det handler ikke kun om, hvad DESMI’s produkter kan gøre, men om hvordan de gør en forskel i virkelige livssituationer. Uanset om det er inden for forsyning, marine, olie og gas, forsvar eller miljø, er DESMI’s flowløsninger en integreret del af samfundets infrastruktur og vækst.
Det visuelle udtryk i det nye brand er skabt for at sikre genkendelighed og relevans på tværs af markeder og segmenter. Ved at arbejde med stærke billeder og et gennemgående bølgeelement, som symboliserer flow, er der skabt en visuel identitet, der både afspejler virksomhedens arv og dens fremtidige ambitioner.
En brandingproces, der trækker på årtiers erfaring
Til at løfte opgaven med at udvikle den nye identitet valgte DESMI brandingbureauet CBC. “Jeg har tidligere været involveret i lignende brandingprocesser for andre store brands og vidste derfor, at der var brug for en partner med en stærk ekspertise inden for B2B og sektorspecifik branding. At arbejde i dette miljø kræver en anden tankegang med et strategisk perspektiv. CBC har i årtier haft fuldt fokus på international B2B-branding og -markedsføring. Det gav os præcis den ekspertise, vi havde brug for, og førte til et resultat, som vi må indrømme, at vi er ret stolte over,” siger Humphrey Lau.
Ralph Krøyer, CEO, Managing partner hos CBC tilføjer: “Når man skal ind og ændre på brandfundamentet i en traditionsrig virksomhed som DESMI, skal det gøres med stor respekt for alt, hvad virksomheden er og har opnået gennem sin eksisterende branding. Samtidig er det vigtigt, at vi får tilføjet de rigtig kreative kræfter til processen, og at vi samtidig tør udfordre traditionelle tankegange og skubbe til grænsen for, hvad et brand skal turde. Det er præcis her, vi tilføjer værdi, og vi er enormt stolt over at være blevet betroet den opgave.”
Læst mere om DESMI’s nye corporate brand her
Om DESMI
DESMI A/S blev grundlagt i 1834 og er en førende global leverandør af pumpe- og flowløsninger til en bred vifte af industrier, herunder marine, olie og gas, forsvar og miljø. Med hovedsæde i Nørresundby, Danmark, opererer DESMI på tværs af verdensmarkeder med et dedikeret fokus på bæredygtighed og innovation.